
Trať Vraňany - Libochovice je v provozu od roku
1907. Jejím majitelem byla společnost "Místní dráha Libochovice
Jenšovice" a provozovatelem byly "Rakouské státní dráhy". Ale jen do
zestátnění v roce 1925. Od roku 1931 zde jezdily motorové vozy M131
a zároveň byla zvýšena traťová rychlost z 30 na 40 km/h. Od roku
1934 byly zrušeny smíšené vlaky.
Špatný stav tratě zastavil veškerou dopravu v létě 1985. Po necelém
roce začala oprava trati a v létě 1987 byl provoz obnoven. Ovšem v
menší míře (počtu vlaků). K další redukci spojů došlo v roce 1990. V
roce 2006 se částečně opravily dva mosty přes Ohři, zmizel dřevěný
přístřešek pro cestující, zmizely koleje
ve stanici Mšené Lázně (zřejmě i staniční budova, která byla
nahrazena betonovou budkou) a došlo k opravě trati mezi Libochovicemi
a Mšenými Lázněmi. Bohužel už o půl roku později Ústecký kraj
neobjednal na části trati ze Straškova do Libochovic dopravu a tím
došlo po 99 letech k ukončení pravidelné osobní dopravy na trati ze
Straškova do Libochovic. O dva roky později v roce 2007 byly některé
vlaky ze Straškova prodlouženy do stanice Bříza obec (dříve
Račiněves), kam zajíždí dodnes. V roce 2010 SŽDC pořádala o zrušení
trati, do hry však vstoupil nový hráč, společnost KŽC s.r.o. se
zájmem trať sezónně provozovat. A opravdu, od roku 2011 vyjíždí
pravidelně v sezóně od března do listopadu tzv. Podřipský motoráček,
který jezdí v současnosti jako turistická železniční linka Ústeckého
kraje pod označením "T5".

Podřipský motoráček - prospekt
Železniční trať Vraňany - Libochovice
Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice
![]()
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022