Železniční stanice Sebuzín leží v km 422,532 dvoukolejné trati Lysá nad Labem - Ústí nad Labem západ. V provozu je od zprovoznění trat v roce 1874, od roku 1916 dvojkolejná, od roku 1958 elektrifikovaná. V železniční stanici jsou zvýšená nástupiště s obrubníky a pevnou hranou u první, druhé, třetí a čtvrté koleje v délce 210 m. V úrovni těchto kolejí jsou čtyři přechody pro cestující. Stanice je vybavena vodovodem s pitnou vodou na všech pracovištích. Vodovodní vývod pro cestující je umístěn na přijímací budově. Pro svou polohu je však pro místní obyvatele neatraktivní atak a ni není divu, že zde české dráhy snížily počet zastavujících vlaků.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se chystá na
zlepšení traťových podmínek v úseku mezi Litoměřicemi dolním nádražím a nádražím
na Střekově. Součástí této investice bude i zrušení dosavadní železniční stanice
Sebuzín. Ta již svému účelu neslouží, vlaky stanici většinou projíždějí.
Sebuzínští ale nepřijdou zkrátka, protože se zároveň uvažuje o vybudování
zastávky nové, blíže centru obce, u silničního nadjezdu směrem na Tlučeň. Nové
nástupiště má mít délku 110 m s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem
kolejnice Přístup na nástupiště u obou traťových kolejí bude bezbariérový. U
druhé traťové koleje bude k přístupu sloužit také schodiště situované směrem k
přilehlému silničnímu nadjezdu. Přístupové chodníky budou navázány na stávající
obecní komunikace. Nástupiště budou vybavena přístřešky pro cestující,
informačním systémem a orientačním systémem pro osoby se sníženou schopností
orientace.
Ve stávající železniční stanici budou zrušena nástupiště, bude přejmenována na
ŽST Sebuzín - Církvice a bude sloužit pouze pro účely nákladní dopravy.
Aktuálně však v druhé půli roku 2021 došlo k opravám
nádražní budovy (fasáda, zateplení, elektroinstalace, topení omítky..) a byl
zbourán zděný objekt vedle nádražní budovy
Pohled z kabiny strojvedoucího: trasa Ústí n.L - Kolín
Optimalizace trati Litoměřice dol. n. - Ústí n.L. / Střekov
Hroší síla zafungovala i v Sebuzíně! Výpravní budova se stala důstojnou železnicí (10-2021)
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022